Selskapslokaler i Langesund

Klubbhuset ved Slåttenes stadion leies ut til selskaper og andre arrangementer.
Adkomst med rullestol er mulig.

Festsalen på 170m2 har tidsmessige spisebord og stoler, samt skinnsalonger og et 16-9 format prosjektorlerret.
Maksimum kapasitet for oppdekning er 100 personer.

Et tilliggende lokale på 50m2 er godt egnet for fremvisning av presentasjoner som har med arrangementet å gjøre, f.eks. å vise video/bilder av konfirmant/jubilant. Kan også brukes til aktivitetsrom for den yngre garde.

Kjøkkenet er godt utrustet til servering av ferdiglagde retter og har også et kjølerom.

Utleiepriser finner du her.
Instruks for utleie av klubbhuset finner du her.

Kontakt for utleie: Morten Sandsmark, tlf. 970 13 573 eller e-post: mosandsm@hotmail.no

Spørsmål og søknad om utleie - klikk her.

Litt historikk:

Langesunds idrettsforening har hatt klubbhus ved Slåttenes stadion i snart 75 år. I 1948 sto det første klubbhuset klart. Dette var materialer fra to tyskerbrakker fra Trolldalen. Allerede på 1950-tallet var det planer om å bedre klubbhusfasilitetene, det tok imidlertid litt tid. Mye av arbeidene skulle gjøres på dugnad og det var dårlig med penger i foreningen. I 1965 sto tilbygget ferdig.

I 1970-årene ble det stadig tydeligere at selv ikke et nyrestaurert klubbhus fylte den nye tids krav. Det ble vedtatt i 1980 at det skulle jobbes med å bygges et nytt og tidsmessig klubbhus på samme tomta som det gamle klubbhuset. Det ble noen år med stor dugnadsinnsats på mange plan og 12. januar 1985 var det innvielsesfest for den nye storstua med en kostnadsramme på 1,2 mill kroner.

I 2002 stod det ferdig en utvidelse av huset som rommet kontor og et romslig møterom. Pr. i dag har vi et klubbhus som er gjeldfritt og som er til stor nytte for foreningens medlemmer og forhåpentlig for de som ønsker å leie et lokale for sitt eget arrangement.

Bildepresentasjon:

Bryllup 80 personer

Bord dekket på til 83 personer

Her er det dekket til selskap for 97 personer

Festlig bord

Salen har et 16-9 format prosjektorlerret

Festlig bord

Tilliggende lokale på 50m2

Kjøkken

Klubbhuset utvendig

Inngangspartiet med adkomstmuligheter for rullestol